09.07.2020
RECENZJE
HEART&REST - Shall We Begin?

HANGING GARDEN - Into That Good Night

MYRATH - Live in Carthage

ONE HOUR HELL - Voidwalker

DEACON BLUE - City of Love

RICK MILLER - Belief In The Machine

ROMAN ODOJ - Fiasko

MOUNTAINEER - Bloodletting

H.E.A.T. - II

ONE LIFE ALL-IN - Letter of Forgiveness

TRAUMHAUS - In Oculis Meis

OBSIDIAN TIDE - Pillars of Creation

SUBSIGNAL - A Song For The Homeless - Live in Rüsselsheim 2019

FAIRYLAND - Osyrhianta

AL DI MEOLA – Across The Universe

KATATONIA - City Burials

DESERT NEAR THE END - Of Fire and Stars

VADER - The Darkest Age - Live '93

VADER - Solitude In Madness

TRK PROJECT - Kay & Gerda

WIEWIÓRKA NA DRZEWIE - Wiewiórka na drzewie

KAZIK - Zaraza

IN EXTREMO – Kompass zur Sonne

NEUMA - Weather

WE SELL THE DEAD - Black Sleep

ANVISION - Love & Hate

NEUMA - Vol.2

SCEPTIC - Blind Existence

RUNNING WILD - Crossing the Blades Ep.

FREN - Where Do You Want Ghosts To Reside

KEEP ROCKIN' - Seismic Shift


Nawigacja
Artykuły » Patronujemy » Kayanis
Kayanis


www.kayanis.com






DYSKOGRAFIA:




Where Abandoned Pelicans Die
Rok wydania: 2008
Wydawca: Kayanis Music
Recenzja TUTAJ







Synesthesis
Rok wydania: 2006
Wydawca: Luna Music
Recenzja TUTAJ







Machines & Dreams
Rok wydania: 1998
Wydawca: Heartbeat Records







MATERIAŁY VIDEO:


"Where Abandoned Pelicans Die"



"The Truth Of Violet Reprise"



"The Palace Of Yaspirre"





O BIO:


Edukację muzyczną rozpoczął od nauki gry na gitarze, w wieku ok. 10 lat. Następnie zgłębiał tajniki kontrabasu w Państwowej Szkole Muzycznej w rodzinnym Słupsku, której jednak nigdy nie ukończył. Już w wieku 13 lat zaczął zdobywać doświadczenie w najprzeróżniejszych lokalnych zespołach muzycznych. W pierwszą trasę koncertową pojechał w wieku 14 lat. Pierwszy własny zespół założył w wieku 15 lat, w roku 1987. Grupa nazywała się „Van der Krammer”. Był to tercet grający muzykę elektroniczną, zbliżoną klimatem do dokonań Tangerine Dream, Klausa Schulze czy Vangelisa. Pierwszym poważnym pojawieniem się publicznym zespołu był Festiwal Muzyki Science – Fiction organizowany przez wielkiego popularyzatora gatunku Artura Lasonia w Ośrodku Kultury Ochoty w Warszawie w 1988 roku. Ku zaskoczeniu młodych muzyków, werdyktem publiczności zajęli drugie miejsce. Sporym wyróżnieniem był dla Van der Krammer wyjazd na koncerty do Niemiec, na zaproszenie zaprzyjaźnionego ze Słupskiem miasta Flesnburg. Zespół istniał do 1990 roku, grając koncerty i nagrywając materiały na kolejne płyty, które jednak nigdy nie ujrzały światła dziennego.

W 1990 roku postanowił zacząć pracować na własny rachunek. Napisał dwie suity elektroniczne, z których jedna doczekała się opublikowania kilka lat później. W 1992 roku zrealizował swój pierwszy spektakl. W Ośrodku Teatralnym Rondo w rodzinnym Słupsku zaprezentował, z towarzyszeniem grupy tańca współczesnego „Nocny Warsztat” Katarzyny Suligi, widowisko zatytułowane „Oczekiwanie”. Koncert ten był sporym wydarzeniem, zaproszeni dziennikarze pisali później entuzjastyczne recenzje na łamach fachowej prasy. Bardzo gorąca recenzja ukazała się również w ówcześnie najbardziej prestiżowym zachodnim magazynie poświęconym muzyce elektronicznej. Artur Lasoń napisał wówczas: „Ludzie! Ten człowiek nie ma jeszcze dwudziestu lat, a zrealizował spektakl, jakiego nie powstydziłby się artysta z dwudziestoletnim stażem estradowym!”. W 1993 roku założył wraz z przyjaciółmi własne studio nagrań, w którym zamierzał realizować swoje kolejne pomysły. Pomysł jednak okazał się niewypałem. Okres studiów nie pozwalał na zbyt aktywną działalność artystyczną. W 1994 roku oficyna X-Serwis wydała pierwszy materiał Kayanisa - „Oczekiwanie”. Kilka drobnych utworów ukazało się również na kompilacjach promujących młodych twórców. Pod koniec studiów (studiował neofilologię na Wyższej Szkole Pedagogicznej w Słupsku) zaangażował się w pracę zespołu „Shaxbeer”, dla którego pisał i aranżował wszystkie utwory. Nie przestając pisać własnej muzyki, Kayanis czekał na okazję zaprezentowania jej w cywilizowanej formie. Taka możliwość pojawiła się w 1998 roku. Pojawił się sponsor, dzięki któremu mógł zrealizować swoją pierwszą pełnoprawną płytę. Projekt nosił tytuł „Machines and Dreams”.



SKŁAD:

Kayanis - instrumenty klawiszowe




Kontakt: office@kayanis.com


Wszystkie materiały pochodzą ze strony zespołu i zostały wykorzystane za jego zgodą
Komentarze