28.02.2020
RECENZJE
OZZY OSBOURNE - Ordinary Man

CETI - Oczy Martwych Miast

KING! AUTOBIOGRAFIA - Staszczyk, Księżyk

OZZY OSBOURNE - Ordinary Man

OZZY OSBOURNE - Ordinary Man

BLIND EGO - Preaching To The Choir

SBB - Follow My Dream

BESIDES - Bystanders

GREEN DAY - Father of All Motherfuckers

SERIOUS BLACK - Suite 226

THY DISEASE - Transhumanism

SOSNOWSKI – The Hand Luggage Studio

HALFORD - Resurrection

YENISEI - The Last Cruise

ORGANIC NOISES - Organic Noises

ATERRA - Utopia

ANNIHILATOR - Ballistic, Sadistic

BLIND GUARDIAN TWILIGHT ORCHESTRA - Legacy Of The Dark Lands

CAREN COLTRANE CRUSADE - Potwór

NO SEASON - Highwires

MULK - I

APOCALYPTICA - Cell-0

MANIFEST - ...and For This We Should Be Damned?

HATEFUL FIVE - Winny

GOLDEN EARRING – Live

SLIPKNOT - We Are Not Your Kind

THE BROKEN BRIDGES - Endless Road

SLIPKNOT - .5: The Gray Chapter

BABYMETAL - Metal Galaxy

CRAYON PHASE - Two Hundred Pages

CROBOT - Motherbrain


Nawigacja
Artykuły » Track-by-track » Krzak - 2011 - 4 basy
Krzak - 2011 - 4 basy
KRZAK

1. Wysoki Lot
2. Kattowitz
3. Jacky 2004
4. Kawie
5. Krzak
6. Lakis
7. New Century
8. Sciepka

Rok wydania: 2011
Wydawca: Metal Mind




Płyta Krzak „4 basy” jest zapisem koncertu jaki miał miejsce 23 października 2010 roku podczas Śląskiego Festiwalu Gitary Elektrycznej w Katowicach. Zagrali basiści współpracujący z zespołem po śmierci Jerzego „Kawy” Kawalca (1954-2003).
Leszek Winder

1. Wysoki Lot
Utwór otwierający nasze koncerty. Janek wita i przedstawia zespół. To mocne perkusyjne wejście w dynamikę każdego naszego koncertu. Gra Ireneusz Głyk niezwykle utalentowany muzyk, perkusista, wibrafonista, kompozytor i aranżer. Jako muzyk sesyjny nagrał wiele płyt nie tylko dla artystów polskich, ale i zagranicznych. Koncertował w wielu krajach Europy i świata. Realizuje własne autorskie projekty. W tym przypadku wymiana solówek dwu basistów. Razem grają basiści Krzysztof Ścierański i Joachim Rzychoń.

2. Kattowitz
To rockowe oblicze grupy Krzak. Numer powstał podczas trasy koncertowej w 2008 roku.
Razem z Jankiem Błędowskim nocami w licznych hotelach poszukiwaliśmy nowych tematów i rozwiązań muzycznych.
Tutaj podobnie jak w nagraniu studyjnym zagrał z nami Andrzej Rusek. To basista, kompozytor, aranżer. Jest poszukiwanym i wziętym basistą. Z różnymi artystami nagrał blisko trzydzieści płyt. Realizuje własne autorskie projekty. To jeden z najlepszych polskich basistów. Utwór charakterystyczny dla Krzak: długi temat, unisono skrzypiec i gitary.

3. Jacky 2004
Piękno improwizacji i swobodna wymiana myśli trzech znakomitych muzyków. W kolejności Darek Ziółek, Krzysztof Ścierański i Joachim Żychoń. Darek to muzyk wszechstronny, również kompozytor i aranżer. Swoją aktywnością obejmuje grę na gitarze basowej oraz el. piano. Koncertuje i nagrywa z wieloma znanymi muzykami i zespołami jazzowymi oraz realizuje wiele projektów solowych. Sercem całkowicie oddany muzyce jazzowej. Krzysztof Ścierański od wielu lat jest uznawany za najlepszego gitarzystę basowego. Współpracuje z artystami ze wszystkich zakątków świata, reprezentującymi najróżniejsze gatunki muzyczne. Nagrał kilkadziesiąt płyt w tym wiele autorskich. Joachim Rzychoń gitarzysta basowy obecnie mieszkający w Niemczech ma na swym koncie współpracę z gwiazdami tej miary co: Bryan Ferry, Chris De Burgh, Jenifer Rush i Gloria Gaynor, a wcześniej, w latach 70-tych, mieszkając jeszcze w Polsce, grał z Tadeuszem Nalepą i grupą Niebiesko-Czarni. Ciekawostką jest fakt, że urodzony w Katowicach Achim był pierwszym w Polsce basistą grającym kciukiem.

4. Kawie
Śmierć Jerzego Kawalca w 2003 roku przerwała działalność Krzaka. W roku 2005 postanowiliśmy z Jankiem Błędowskim dalej wspólnie grać. W 2005 nagraliśmy studyjną płytę „3. Numer” Płyta zawiera część utworów przygotowywanych na niedoszły album Krzak. CD zdobyło uznanie i wiele zaszczytnych tytułów /najlepsza płyta rockowa, najlepsza sekcja, gitara blues i rock itd.../ Z tej płyty pochodzi blues „Kawie”. Ten utwór to hołd dla Jurka Kawalca. Graja dwaj basiści Krzysztof Ścierański i Joachim Rzychoń.

5. Krzak
To klasyk śląskiego środowiska muzycznego. Utwór od którego tytułu wzięła się nazwa zespołu. To kolejna premiera koncertowego nagrania. Ciekawe że nikt nigdy nie przyznał się do autorstwa tego utworu. Janek Błędowski twierdzi że znaczący wkład miał Józef Skrzek. Generalnie więc to śląski utwór ludowy w aranżacji grupy Krzak.

6. Lakis
Utwór Lakis powstał w około 1981 roku jako dedykacja naszemu przyjacielowi Anthymosowi Apostolisowi. Anthymos był przez jakiś czas członkiem naszego zespołu. Sporo razem koncertowaliśmy i nagrywaliśmy /LP i CD „Krzak’i”itd.../ Dla mnie to czołowa polska gitara. Numer Lakis przez wiele lat nie był nagrany i wydany. To jego pierwsze koncertowe nagranie. Piękne solo perkusisty Irka Głyka. W tym spokojnym utworze słychać wielkie możliwości wszystkich muzyków. Na drugiej gitarze gra Anthimos Apostolis legendarny gitarzysta zespołu SBB. W swoim dorobku posiada udział w koncertach i nagraniach takich artystów jak Mahavishnu Orchestra, Charles Minus, Jack Bruce Group, Sugar Blue, Marillion, Czesław Niemen, Locomotiv GT, Tomasz Stańko, Tomasz Szukalski, Andrzej Przybielski, Helmute Nadolski, Dżem, Krzak, Ossian i wielu innych…. Zwiedził niemal cały świat, występując w USA, Ameryce Południowej i Afryce Południowej. To jeden z czołowych gitarzystów europejskich.

7. New Century
„Tajemniczy Świat Mariana” klimatyczny utwór nagrany w 1982 roku na płycie Krzak „Paczka”. Przez wiele lat Piotr Kaczkowski, legenda Polskiego Radia, utworem tym kończył stary rok w programie 3 PR. New Century to współczesna wersja tego numeru. Piękne solo basu i gitary.

8. Ściepka
Rockowe podsumowanie tego niezwykłego spotkania muzycznego. Utwór „stary ale ciągle jary”. Większość utworów to wspólne kompozycje moje i Janka. Dobieraliśmy je tak, żeby były zgodne z charakterem zespołu Krzak. „Ściepka” to numer który od lat gramy na koncertach. Zawsze jest inaczej zagrany. Nasza muzyka pozostaje otwarta dla inwencji grających z nami muzyków.
To jak moje muzyczne credo „Free Live Music”

Leszek Winder
Komentarze