12.12.2018
RECENZJE

• V/A - Moore Blues For Gary
• LIZARD - Half-Live
• JUDAS PRIEST - Unleashed in the East
• MANTICORA - To Kill To Live To Kill
• JASON BECKER - Triumphant Hearts
• MARIANNE FAITHFULL - Negative Capability
• CRUENTUS - Every Tomorrow
• BLACKFOOT - Strikes
• R.E.M. - At The BBC (The Best of)
• MELLER GOŁYŹNIAK DUDA - Breaking Habits
• CHANDELIER - Pure
• JUDAS PRIEST - Killing Machine
• TRK PROJECT - Sounds From the Past
• DRUKNROLL - Unbalanced
• JUDAS PRIEST - Stained Class
• SABATON - Swedish Empire Live
• HOSTIA - Hostia
WYWIADY
wywiad

• ARION - Iivo Kaiopainen
• DYNAZTY - Nils Molin
• JENNER - Marija Dragićević
• ADMINISTRATORR ELECTRO - Bartosz Marmol
• MANIMAL - Samuel Nyman
• ISCARIOTA - Justyna Szatny
• ALBION - Jerzy Antczak
• LAURA COX

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• PAUL MCCARTNEY - Kraków
• COLIN BASS, AMAROK, WALFAD - Piekary Śl.
• SLAYER, LAMB OF GOD, ANTHRAX, OBITUARY - Łódź
• POWERWOLF, AMARANTHE, KISSIN’ DYNAMITE - Warszawa
• HAMMERFALL, ARMORED DAWN - Wrocław
• TARJA, STRATOVARIUS, SERPENTYNE - Kraków
• THREE DAYS GRACE - Wrocław
• ILUZJE - II ŻORSKI FESTIWAL MUZYKI ART-ROCKOWEJ - Żory
• XIII STOLETI - Zabrze
• THE PINEAPPLE THIEF, LIZZARD - Warszawa
• ALBION - Kraków
• FORTECA - Wrocław
• TREMONTI - Warszawa
• PAIN OF SALVATION, KINGCROW - Kraków
• THIRTY SECONDS TO MARS - Kraków

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - K » Kontrkultura - 2016 - Paranoje
Kontrkultura - 2016 - Paranoje

KONTRKULTURA - Paranoje


Kontrkultura

1. Bat
2. Kamery
3. Diabeł (Paranoje)
4. Nie zostanie wiele z nas
5. Ulotny stan skupienia
6. Dziękuj i płać
7. Pogrzebany
8. Król bałaganu
9. Wojenka i szabelka
10. Wiosna

Rok wydania: 2016
Wydawca: wydanie własne
https://www.facebook.com/kontrkulturaband/



Niechaj nie zmyli Was nazwa dystrybutora tego albumu. Lynx Music kojarzy się z art rockiem, tymczasem Kontrkultura łoi rasowego punk rocka. Gdzie te czasy, gdy Johnny Rotten paradował dumnie z koszulką „I hate Pink Floyd”... ;) Zresztą nie jest to pierwszy deal krakowskiej kapeli z wytwórnią prowadzoną przez Ryszarda Kramarskiego – debiut ukazał się właśnie w jej barwach.

„Paranoje” to dopiero drugi oficjalny długograj w dyskografii Krakusów. Trochę mało jak na ponad dekadę grania. Ale... liczy się jakość, a nie ilość.

Poza paroma wyjątkami – na hasło „współczesny polski punk” dostaję wysypki. Na szczęście Kontrkultura potrafi grać, nie ogranicza się do irytującego umpa – umpa i tekstach o systemie. Całość jest też porządnie brzmi.

Jasne: prochu nikt tutaj nie wymyśla (bo w tym gatunku to już niemożliwe). Słychać czytelne inspiracje klasyką polskiego punk rocka. W porządku, tylko że czasem są one zbyt oczywiste. „Bat” na przykład sprawia wrażenie, jakby nagrała go Armia (z czasów „Legendy”. Nawet wokalna maniera Zwierza jest tak bliska Budzemu, że parę razy sprawdzałem we wkładce, czy przypadkiem lider Armii nie wziął gościnnie udziału w sesji. „Kamery” też są mocno „armijne”, tyle że tutaj pobrzmiewa Armia z wcześniejszego okresu działalności.

Kontrkultura potrafi zagrać z prędkością światła („Dziękuj i płać” z fajnie wyeksponowanym basem), ale bywa również bardziej melodyjnie, wręcz przebojowe (jak na punkowe normy oczywiście). W kawałku „Król bałaganu” pojawia się nawet wstawka zaczerpnięta z muzyki dawnej.

Mocna muzyka i taki sam przekaz. Z tym, że Zwierzu nie narzeka w kółko na wspomniany wyżej „system”, skupia się raczej na wnętrzu człowieka. I robi to naprawdę przekonująco.

Bardzo fajna płyta. Kto lubi dobrego punk rocka nie będzie zawiedziony...

8/10

Robert Dłucik
Komentarze