04.08.2020
RECENZJE
KONTRKULTURA - Wszystko Już Powiedziane

VERBAL DELIRIUM - From The Small Hours Of Weakness

OSTA LOVE - About Time

SBB - Jerzyk

CHAOS OVER COSMOS - The Ultimate Multiverse

HOVERCRAFT - Fall

PIOTR DAMSE - Inside Outside

H-ONE - MMLXIX

ALBION - Albion

COLIN BASS /DANIEL BIRO - Still

MAGNUS KARLSSON'S FREE FALL - We Are The Night

BLACKLIGHT - Follow the Future

WAVE - [Dream]

DEPECHE MODE - Live Spirits Soundtrack

THE MOTH GATHERER - Esoteric Oppression

DIVINE WEEP - The Omega Man

HEART&REST - Shall We Begin?

HANGING GARDEN - Into That Good Night

MYRATH - Live in Carthage

ONE HOUR HELL - Voidwalker

DEACON BLUE - City of Love

RICK MILLER - Belief In The Machine

ROMAN ODOJ - Fiasko

MOUNTAINEER - Bloodletting

H.E.A.T. - II

ONE LIFE ALL-IN - Letter of Forgiveness

TRAUMHAUS - In Oculis Meis

OBSIDIAN TIDE - Pillars of Creation

SUBSIGNAL - A Song For The Homeless - Live in Rüsselsheim 2019

FAIRYLAND - Osyrhianta

AL DI MEOLA – Across The Universe


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - A » Active Heed - 2014 - Higher Dimensions
Active Heed - 2014 - Higher Dimensions
Active Heed1. The War of Tempos (4:00)
2. Far Escape (6:02)
3. A Little Bit Expired (4:30)
4. Gaps in Time (3:50)
5. Multiple Replies (6:34)
6. The Numbers of God (5:34)
7. Crop Squares (4:06)
8. A Pet Called Prime (4:22)
9. No Speed Limit (6:50)
10. Kick-Ass Grammar (4:12)
11. Ternary Level One (5:26)
12. Not Left and Not Taken (9:50)

Rok wydania: 2014
Wydawca: -
http://www.activeheed.com/


To już druga płyta studyjnego projektu, za który odpowiedzialny jest pochodzący z Piacenzy muzyk i kompozytor Umberto Pagnini. W realizacji jego muzycznych pomysłów wspomogli go tym razem: Cristiano Roversi (Moongarden, Submarine Silence) - klawisze, bas (jak również produkcja i mastering albumu), Gian Maria Roveda (Moongarden, Mangalla Vallis) - perkusja, Mirco Ravenoldi (Catafalchi del Cyber) - gitara. Za mikrofonem ponownie stanął człowiek kryjący się za pseudonimem PelleK a jest nim obdarzony ciekawą barwą głosu, norweski wokalista Per Fredrik Åsly.

Na swoim drugim albumie, Umberto w większości kontynuuje to, co mogliśmy usłyszeć na debiucie (http://www.rockarea.eu/articles.php?article_id=3309) - art rockowe środki wyrazu, w których słychać wyraźne inspiracje klasycznym, wczesnym Genesis, ale również włoską sceną art rockową. Dużym atutem, jeżeli chodzi o ten rodzaj artystycznego wyrazu jest to, że muzyka nie brzmi jak kolejny neoprogresywny klon Marillion, IQ czy Pendragon. Mimo, że neoprogresywnych odcieni jest tutaj zdecydowanie więcej niż na płycie poprzedniej to muzyka jaką wykonuje Active Heed jest specyficzna i dość oryginalna.

Płyta jest równa, lecz gdybym miał wyłonić faworyta spośród byłby to z pewnością urokliwy „Multiple Replies”, albo skrzący melotronową aurą „Crop Squares”. Tym razem (czego raczej nie można było doświadczyć na debiutanckim albumie) muzyka fragmentami potrafi zabrzmieć zdecydowanie ostrzej („The Numbers of God”, „No Speed Limit”, „Not Left and Not Taken”…). No właśnie, ten ostatni najdłuższy, prawie 10 minutowy fragment wyróżnia się wyjątkową ekspresją, mieniącą się całą gamą ciekawych, klawiszowych pasaży. Nie ma tutaj jednak eksponowanej maestrii i klawiszowej wirtuozerii, jaką prezentuje inny włoski muzyk, mistrz klawiatury Alex Carpani.

Active Heed, to jak na razie projekt studyjny. Należałoby jednak żywić nadzieję, że tylko na razie, bo aż chciałoby się usłyszeć te dźwięki na żywo!

8,5/10

Marek Toma


Komentarze