15.12.2018
RECENZJE

• WHITE HIGHWAY - Hittin' the Road
• GRETA VAN FLEET - Anthem Of The Peaceful Army
• V/A - Moore Blues For Gary
• LIZARD - Half-Live
• JUDAS PRIEST - Unleashed in the East
• MANTICORA - To Kill To Live To Kill
• JASON BECKER - Triumphant Hearts
• MARIANNE FAITHFULL - Negative Capability
• CRUENTUS - Every Tomorrow
• BLACKFOOT - Strikes
• R.E.M. - At The BBC (The Best of)
• MELLER GOŁYŹNIAK DUDA - Breaking Habits
• CHANDELIER - Pure
• JUDAS PRIEST - Killing Machine
• TRK PROJECT - Sounds From the Past
• DRUKNROLL - Unbalanced
• JUDAS PRIEST - Stained Class
WYWIADY
wywiad

• ARION - Iivo Kaiopainen
• DYNAZTY - Nils Molin
• JENNER - Marija Dragićević
• ADMINISTRATORR ELECTRO - Bartosz Marmol
• MANIMAL - Samuel Nyman
• ISCARIOTA - Justyna Szatny
• ALBION - Jerzy Antczak
• LAURA COX

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• PAUL MCCARTNEY - Kraków
• COLIN BASS, AMAROK, WALFAD - Piekary Śl.
• SLAYER, LAMB OF GOD, ANTHRAX, OBITUARY - Łódź
• POWERWOLF, AMARANTHE, KISSIN’ DYNAMITE - Warszawa
• HAMMERFALL, ARMORED DAWN - Wrocław
• TARJA, STRATOVARIUS, SERPENTYNE - Kraków
• THREE DAYS GRACE - Wrocław
• ILUZJE - II ŻORSKI FESTIWAL MUZYKI ART-ROCKOWEJ - Żory
• XIII STOLETI - Zabrze
• THE PINEAPPLE THIEF, LIZZARD - Warszawa
• ALBION - Kraków
• FORTECA - Wrocław
• TREMONTI - Warszawa
• PAIN OF SALVATION, KINGCROW - Kraków
• THIRTY SECONDS TO MARS - Kraków

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - P » Project: Patchwork - 2015 - Tales From A Hidden Dreams
Project: Patchwork - 2015 - Tales From A Hidden Dreams
Project: Patchwork

1. Beginning
2. Oblivion
3. The Turning Point
4. Elysium
5. Land Of Hope And Honour
6. Not Yet
7. Every End Is A Beginning (Bau’ Dir Ein Schloss)
8. Oblivion Things (reprise)
9. Incomprehensible (demo)

Rok wydania: 2015
Wydawca: Progressive Promotion Records
http://www.projectpatchwork.de/





Długich osiem lat zajęło niemieckiemu kompozytorowi i instrumentaliście Gerdowi Albersowi skomponowanie i nagranie materiału, który wypełnił krążek „Tales From A Hidden Dreams”. Nagranie płyty było jego marzeniem już z czasów dzieciństwa i oto teraz może stać dumny bo to co znalazło się na srebrnym krążku jest naprawdę dobre!

W nagraniach udział wzięło aż czterdziestu muzyków i trzech producentów. W większości były to ambitne i nieznane postaci świata muzyki, nie mniej pojawiły się tez osoby, których znawcom sceny przedstawiać nie trzeba. Swoim kunsztem i umiejętnościami Gerda wsparli między innymi: Kalle Wallner (RPWL), Martin Schnella (FLAMING ROW), Yossi Sassi (ex ORPHANED LAND), Marek Arnold (Seven Steps to the Green Door) czy Steven Mageney (CRYSTAL BALL).

“Tales From A Hidden Dreams” wypełnia dziewięć ciekawy progrockowych utworów, utrzymanych w klimatach, które przypadną do gusty zwolennikom twórczości zespołów wymienionych muzyków. Otwierające krążek intro „Beginning” cudownie wprowadza słuchacz w całość, a utwór numer dwa („Oblivion”) to trwający ponad trzynaście minut prawdziwy progrockowy, czteroczęściowy kolos. Są zmiany tempa, melodii, rytmu i nastroju a anielskie partie wokalne Klaudi Kettler ciekawie komponują się z growlami Larsa Begerowa (dla osób, które growli nie tolerują wspomnę jedynie, że to jedyny utwór, w którym się pojawiają). Przebojowy „The Turning Point” zahacza, dla odmiany, o estetykę prog metalową. Czwarte w kolejności „Elysium” to niecała minuta chóralnego śpiewu, a „Land Of Hope And Honour” to przede wszystkim emocjonalny śpiew Jessiki Schmalle. W „Not Yet” otrzymujemy odrobinę klimatów funky, a kończące całość „Every End Is A Beginning (Bau’ Dir Ein Schloss)” oraz “Oblivion Things (reprise)” to odpowiednio zaśpiewana po niemiecku ballada oraz kolejna ciekawa instrumentalna miniaturka.

Jako dodatek otrzymujemy… trwający niemal osiemnaście minut „Incomprehensible (demo)” i aż szkoda, że to tylko wersja demo ponieważ utwór jest na tyle udany, że aż prosi się usłyszeć go w wersji dopieszczonej brzmieniowo i aranżacyjnie.

8/10

Piotr Michalski
Komentarze