15.12.2018
RECENZJE

• WHITE HIGHWAY - Hittin' the Road
• GRETA VAN FLEET - Anthem Of The Peaceful Army
• V/A - Moore Blues For Gary
• LIZARD - Half-Live
• JUDAS PRIEST - Unleashed in the East
• MANTICORA - To Kill To Live To Kill
• JASON BECKER - Triumphant Hearts
• MARIANNE FAITHFULL - Negative Capability
• CRUENTUS - Every Tomorrow
• BLACKFOOT - Strikes
• R.E.M. - At The BBC (The Best of)
• MELLER GOŁYŹNIAK DUDA - Breaking Habits
• CHANDELIER - Pure
• JUDAS PRIEST - Killing Machine
• TRK PROJECT - Sounds From the Past
• DRUKNROLL - Unbalanced
• JUDAS PRIEST - Stained Class
WYWIADY
wywiad

• ARION - Iivo Kaiopainen
• DYNAZTY - Nils Molin
• JENNER - Marija Dragićević
• ADMINISTRATORR ELECTRO - Bartosz Marmol
• MANIMAL - Samuel Nyman
• ISCARIOTA - Justyna Szatny
• ALBION - Jerzy Antczak
• LAURA COX

więcej wywiadów

RELACJE Z KONCERTÓW
relacja

• PAUL MCCARTNEY - Kraków
• COLIN BASS, AMAROK, WALFAD - Piekary Śl.
• SLAYER, LAMB OF GOD, ANTHRAX, OBITUARY - Łódź
• POWERWOLF, AMARANTHE, KISSIN’ DYNAMITE - Warszawa
• HAMMERFALL, ARMORED DAWN - Wrocław
• TARJA, STRATOVARIUS, SERPENTYNE - Kraków
• THREE DAYS GRACE - Wrocław
• ILUZJE - II ŻORSKI FESTIWAL MUZYKI ART-ROCKOWEJ - Żory
• XIII STOLETI - Zabrze
• THE PINEAPPLE THIEF, LIZZARD - Warszawa
• ALBION - Kraków
• FORTECA - Wrocław
• TREMONTI - Warszawa
• PAIN OF SALVATION, KINGCROW - Kraków
• THIRTY SECONDS TO MARS - Kraków

więcej relacji

ARTICLES IN ENGLISH

• KAIPA - Hans Ludin - Interview
• NIGHTMARE - Matt Asselberghs - Interview
• IRON MASK - Dushan Petrossi - Interview
• EDEN'S CURSE - Paul Logue - Interview
• SERIOUS BLACK - Dominik Sebastian - Interview

more articles


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - R » Riverside - 2016 - Eye of the Soundscape
Riverside - 2016 - Eye of the Soundscape

RIVERSIDE - Eye of the Soundscape


Riverside

CD 1:
1. Where The River Flows (10:53)
2. Shine (4:09)
3. Rapid Eye Movement (2016 mix) (12:40)
4. Night Session - Part One (10:40)
5. Night Session - Part Two (11:35)

CD 2:
1. Sleepwalkers (07:19)
2. Rainbow Trip (2016 mix) (06:19)
3. Heavenland (04:59)
4. Return (6:50)
5. Aether (08:43)
6. Machines (03:53)
7. Promise (02:44)
8. Eye Of The Soundscape (11:30)

Rok wydania: 2016
Wydawca: Kscope/Mystic
http://www.riversideband.pl




…przedwczesna śmierć Piotra Grudzińskiego po dziś dzień wydaje się czymś nierealnym, nierzeczywistym, czymś co nie miało prawa się wydarzyć… był to szok dla jego najbliższych, kolegów z zespołu i całego muzycznego świata… na chwilę machina Riverside zamarła w bezruchu na skraju przepaści… Dziś już wiemy, że muzycy postanowili kontynuować działalność w trzyosobowym składzie, a „Eye of the Soundscape” to swoista klamra, płyta zamykająca jakże piękny rozdział w historii tej warszawskiej formacji.

Riverside od dawna przejawiali zainteresowanie ambientowymi, hipnotycznymi dźwiękami. Osoby, które bacznie śledzą karierę zespołu wiedzą, że w sercach muzyków zajmowały one istotne miejsce a upust tym fascynacjom dawali w postaci utworów na Epkach czy w rozszerzonych wersjach kolejnych albumów. Kompozycje te postanowiono zebrać razem i wydano w postaci dwupłytowego wydawnictwa. To jednak nie one są tu najważniejsze.

Na albumie znalazły się ostatnie utwory, w których nagraniach wziął udział nieodżałowany Grudzień. Mowa o trwających ponad trzydzieści minut "Where The River Flows", "Shine", "Sleepwalkers" i "Eye Of The Soundscape". Szczególne wrażenie wywołuje otwierający całość “Where The River Flows”. Gdy pośród klimatycznego, podszytego elektroniką dźwiękowego tła pojawiają się dźwięki gitary to gardło się ściska a po plecach przebiega dreszcz – partie Piotra Grudzińskiego, choć stanowią tu jedynie element większej całości, odpowiadają za niezwykłą atmosferę która tu panuje. "Shine" to niemal przebojowy kandydat do ambitnych list przebojów, "Sleepwalkers" hipnotyzuje swą transowością a ostatni z tej czwórki to niezwykle klimatyczny i wyciszony tytułowy, onirtyczny „Eye Of The Soundscape”.

Dziwna to płyta, płyta inna, płyta, która już zawsze będzie wspominana i kojarzona z jednym wydarzeniem. Nie jest to muzyka, której da się słuchać bez odpowiedniego przygotowania i o każdej porze dnia i nocy – to dźwięki na długie jesienne wieczory, gdy za oknem szaruga a człowieka nachodzi nostalgia...

Piotr Michalski
Komentarze