06.07.2020
RECENZJE
ONE HOUR HELL - Voidwalker

DEACON BLUE - City of Love

RICK MILLER - Belief In The Machine

ROMAN ODOJ - Fiasko

MOUNTAINEER - Bloodletting

H.E.A.T. - II

ONE LIFE ALL-IN - Letter of Forgiveness

TRAUMHAUS - In Oculis Meis

OBSIDIAN TIDE - Pillars of Creation

SUBSIGNAL - A Song For The Homeless - Live in Rüsselsheim 2019

FAIRYLAND - Osyrhianta

AL DI MEOLA – Across The Universe

KATATONIA - City Burials

DESERT NEAR THE END - Of Fire and Stars

VADER - The Darkest Age - Live '93

VADER - Solitude In Madness

TRK PROJECT - Kay & Gerda

WIEWIÓRKA NA DRZEWIE - Wiewiórka na drzewie

KAZIK - Zaraza

IN EXTREMO – Kompass zur Sonne

NEUMA - Weather

WE SELL THE DEAD - Black Sleep

ANVISION - Love & Hate

NEUMA - Vol.2

SCEPTIC - Blind Existence

RUNNING WILD - Crossing the Blades Ep.

FREN - Where Do You Want Ghosts To Reside

KEEP ROCKIN' - Seismic Shift

EDDIE MULDER - Victory

DIAPOSITIVE - Give Me A Ride

TRANQUILLIZER 247 - Dziesięć


Nawigacja
Artykuły » Recenzje - V » VULTURE - 2017 - The Guillotine
VULTURE - 2017 - The Guillotine

VULTURE - The Guillotine


VULTURE - The Guillotine

1. Vendetta
2. Clashing Iron
3. Triumph of the Guillotine
4. Electric Ecstasy
5. Adrian’s Cradle
6. (This Night Belongs) to the Dead
7. Paraphiliac
8. Cry for Death

Rok wydania: 2017
Wydawca: High Roller Records
http://www.vulturekills.com/





Thrash metal nie należy do moich ulubionych gatunków, choć zdarza mi się kupić jakąś płytę z taką muzyką. Mój ostatni nabytek to „The Guillotine” niemieckiej ekipy Vulture. Zespół jest stosunkowo młody, bo powstał w 2015 roku, a tworzy go grupa zatwardziałych metalowych maniaków. Przyznam, że po włożeniu płyty do odtwarzacza aż oniemiałam z zachwytu. Ta muzyka brzmi tak, jakby była nagrana w latach 80-tych! Zachęcające, nieprawdaż?

„Vendetta” powoli odsłania swe thrashowe kształty zaczynając się niepokojącym intro rodem z horrorów, gdzie na ofiarę czyha jakieś monstrum. To, co potem następuje jest szaleńczo wariackie. Takiej metalowej petardy nie słyszałam od dawna. Śmiało Vulture można nazwać spadkobiercami Slayera. „Clashing Iron” jest niczym rozpędzona ciężarówka taranująca wszystko po drodze. Tutaj mamy już podobieństwa do „Kill ‘Em All”. Solówki są na wagę złota i miażdżą. „Triumph of the Guillotine” to w dalszym ciągu szybkość, energia i szaleństwo, przy których można nabawić się zatrzymania pracy serca. „Electric Ecstasy” to kolejna porcja speedowego thrashu połączona z elementami doom i black metalu, co wypada znakomicie.

Drugą połowę albumu otwiera „Adrian’s Cradle”. Tajemnicze wejście i bum! - rąbanka do potęgi n-tej. Już widzę jak fani robią zadymę pod sceną na koncercie przy tym kawałku. To jest lepsze niż black metal w najlepszym wydaniu. „(This Night Belongs) to the Dead” z akustycznym wstępem przeradza się w istne szaleństwo, które ponownie kojarzy się z Metalliką (tym razem z „Ride the Lightning”), a także z wczesną Sepulturą (głównie „Arise”). „Paraphiliac” to przedostatni szaleńczy kąsek na „The Guillotine”. Ostre riffy budują nastrój grozy i przerażenia. „Cry for Death” to mechaniczny thrash o cechach black metalowych. Fani satanistycznych dźwięków powinni się tym zainteresować.

„The Guillotine” jest płytą niepowtarzalną, jedyną w swoim rodzaju jak na czasy nam obecne. Jest old schoolowa i to słychać najbardziej. Nie ma zbędnych elementów – jest krótko (nieco ponad 38 minut), zwięźle (najkrótszy utwór trwa 3 i pół minuty, najdłuższy niespełna 6 minut) i na temat (thrashowe riffy łączą się z blackowym klimatem). Fani wczesnej Metalliki, Slayera, wczesnego Kreatora i wczesnej Sepultury będą zachwyceni. Nie brak na tym krążku znakomitych solówek, powalającej perkusji i typowego dla thrashu wokalu. Z „The Guillotine” Niemców z Vulture należy się zapoznać, bo to nie jest taki sobie projekt z jednym longplayem na koncie. To jest klasyka starego thrashu!!! Tego trzeba posłuchać, to trzeba znać. Gorąco zachęcam do kupna płyty i częstego jej słuchania, bo ta muzyka jest uzależniająca.

9,5/10

Marta Misiak
Komentarze