26.09.2020
RECENZJE
EXLIBRIS - Shadowrise

THE BLACK NOODLE PROJECT - Code 2.0

KRŮK - Nibykwiaty

SPARKS – A Steady Drip, Drip, Drip

BATUSHKA – Раскол/Raskol

ABEL GANZ - The Life of the Honey Bee and Other Moments of Clarity

STEEL PROPHET - The God Machine

DEEP PURPLE - Whoosh!

BOB DYLAN - Rough And Rowdy Ways

KONTRKULTURA - Wszystko Już Powiedziane

VERBAL DELIRIUM - From The Small Hours Of Weakness

OSTA LOVE - About Time

SBB - Jerzyk

CHAOS OVER COSMOS - The Ultimate Multiverse

HOVERCRAFT - Fall

PIOTR DAMSE - Inside Outside

H-ONE - MMLXIX

ALBION - Albion

COLIN BASS /DANIEL BIRO - Still

MAGNUS KARLSSON'S FREE FALL - We Are The Night

BLACKLIGHT - Follow the Future

WAVE - [Dream]

DEPECHE MODE - Live Spirits Soundtrack

THE MOTH GATHERER - Esoteric Oppression

DIVINE WEEP - The Omega Man

HEART&REST - Shall We Begin?

HANGING GARDEN - Into That Good Night

MYRATH - Live in Carthage

ONE HOUR HELL - Voidwalker

DEACON BLUE - City of Love

RICK MILLER - Belief In The Machine


Nawigacja
Artykuły » Wywiady » DARIA ''DadaJaMajka'' POLIWKA
DARIA ''DadaJaMajka'' POLIWKA

DARIA „DadaJaMajka” POLIWKA



Znam takich, którzy twierdzą, że muzyka to nie tylko dźwięk, ale i obraz. W minionym tygodniu namówiłem na krótką pogawędkę twórczynię świetnych fanartów i nie tylko. Przed Wami Daria „DadaJaMajka” Poliwka i skrawek jej obszernego portfolio.




Poznałem Twoją twórczość dzięki Twojemu rysunkowi Angusa Younga na grupie polskich fanów AC/DC. To świetna praca. Powiedz, co lubisz rysować najbardziej?


Najbardziej lubię rysować portrety ludzi, szczególnie celebrytów lub artystów, lub postaci z gier. Czyli w skrócie portrety osób, które lubię, których twórczość cenię, które miały na mnie wpływ. Tak było w przypadku właśnie Angusa Younga czy Slasha z Guns N’ Roses.

Od jak dawna słuchasz AC/DC?

AC/DC towarzyszyło mi tak naprawdę odkąd byłam małym dzieckiem, a to za sprawą rodziców, którzy lubili cięższe brzmienie i często puszczali muzykę w aucie, w domu, a także jeździliśmy razem na koncerty. Jednak świadomie, z własnego wyboru, po muzykę Ejsów sięgnęłam jak miałam 13 lat. Był to okres gimnazjum, wtedy też zaczynałam coś dla siebie rysować, portretowałam głównie Angusa i Bona, ponieważ ta dwójka od początku była dla mnie w pewien sposób ważna.

Daria PoliwkaMasz swoją ulubioną płytę?

Zawsze waham się pomiędzy „Highway to Hell” i „Back in Black”, ale serce ciągnie bardziej do „Highway to Hell”.

Czy rysując twarze ludzi potrafisz się wczuć w ich emocje, które odczuwali w tych pozach, które odwzorowujesz w swoich rysunkach?

Zawsze staram się wczuć. Chociaż czasami jest to ciężkie, jeśli portret jest "zwykły". Ale zawsze myślę o portretowanych osobach i o ich historii, jeśli rysuję muzyków to słucham ich muzyki i daje mi to dużego powera. W swoich pracach chcę wskrzesić iskrę, duszę portretowanej osoby, aby wyglądała na żywą, ekspresyjną.

Twoje prace są piękne. Jako dziennikarz rockowy chciałbym Cię zapytać o Twoje dotychczasowe portfolio. Kogo oprócz Angusa i Slasha jeszcze rysowałaś?

Parę lat temu narysowałam całą okładkę Highway to Hell, Bona Scotta, Angusa i Malcolma razem, Adama Gontiera z Three Days Grace, Axla Rose'a z GnR, Michaela Jacksona, Stevena Tylera z Aerosmith, Ryśka Riedla. Niestety nie wszystkie rysunki przetrwały, a i moje umiejętności były trochę mniejsze niż teraz. Myślę, że w najbliższym czasie stworzę parę kolejnych fanartów.

Czekamy na Twoje kolejne prace. Ostatnie słowo należy do Ciebie.

Bardzo dziękuję za wywiad. Cieszę się, że moja praca jest doceniona przez fanów AC/DC, to motywuje do dalszego działania.

Rozmawiał: Patryk Pawelec












Komentarze